Wednesday, June 30, 2010

There is a life out there.

COMUNICADO DE PRENSA
No-Life Pictures se complace en presentar la banda sonora de la vida de quien escribe.

Es un gusto para nosotros difundir una vez más esta pieza musical maestra -Monochrome- que conjuga con precisión la existencia de un ser que no se cansa de comprobar que cada salida del pozo significa una próxima sambullida más profunda que la anterior.

Debido a lo literal y fantástico de su letra, nuestra protagonista ha solicitado expresamente recordarla con esta canción el día de su no distante funeral. No obstante, nosotros esperamos una secuela con más color.



Para sus días tristes y felices recomendamos C'était ici, fabuloso álbum del increíble Yann Tiersen, de donde tomamos la versión en vivo de nuestro tema central. Finalizamos este comunicado recomendándoles el vídeo en versión dramatizada que sabemos, les va a encantar.



Yann Tiersen & Dominique A - Monochrome

Anyway, I can try
Anything it's the same circle
That leads to nowhere and I'm tired now.

Anyway, I've lost my face, (nosotros diríamos "faith")
My dignity, my look,
Everything is gone
And I'm tired now.

But don't be scared,
I found a good job and I go to work
Every day on my old bicycle you loved.

I am pilling up some unread books under my bed
And I really think I'll never read again.

No concentration,
Just a white disorder
Everywhere around me,
You know I'm so tired now.

But don't worry
I often go to dinners and parties
With some old friends who care for me,
Take me back home and stay.

Monochrome floors, monochrome walls,
Only absence near me,
Nothing but silence around me.
Monochrome flat, monochrome life,
Only absence near me,
Nothing but silence around me.

Sometimes I search an event
Or something to remind,
But I've really got nothing in mind.

Sometimes I open the windows
And listen people walking in the down streets.
There is a life out there.

But don't be scared,
I found a good job and I go to work
Every day on my old bicycle you loved.

Anyway, I can try
Anything it's the same circle
That leads to nowhere and I'm tired now.

Anyway, I've lost my face,
My dignity, my look,
Everything is gone
And I'm tired now.

But don't worry
I often go to dinners and parties
With some old friends who care for me,
Take me back home and stay.

Monochrome floors, monochrome walls,
Only absence near me,
Nothing but silence around me.

Monochrome flat, monochrome life,
Only absence near me,
Nothing but silence around me.

No comments: